Sunday, February 10, 2013

We can make good moment everywhere!

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum and good evening world!

Auni rindu dekat sekolah lama Auni, Sekolah Raja Perempuan Taayah

Semua orang mesti rindu sekolah dia yang dulu, rindu semua kenangan dia yang lalu, terutama sekali kenangan dengan kawan. Itu lah yang Auni rasakan sekarang. rindu kawan.

Walau kita sekolah di sekolah yang tak berapa bagus pun, kita mesti akan ada pengalaman yang best, tak semestinya sekolah di sekolah yang hebat, kita akan ada pengalaman atau kenangan yang best.

Walau dekat mana sekalipun kita pijak, kita mesti ada kenangan yang best. Bukan semua orang punya kenangan sama. Allah dah buat hidup kita ni berbeza! Allah Maha Kuasa, Dia berkuasa nak tetapkan hidup kita macam mana, kan?

Budak sekolah Auni selau tanya, Taayah best kan? tak macam sekolah nie. biasa jea.

Ya, memang Taayah best sangat, sampai tak boleh nak cakap betapa best nya dekat situ, terutaman sekali kawan. Kawan dekat situ semuanya best dan buat Auni rasa semuanya best dekat situ.

Tapi tak semestinya sekolah baru Auni tak best. Memang Auni baru lagi dekat sekolah tu, jadi Auni rasa biasa je.Tapi bagi yang dah lama dekat situ, mesti rasa sekolah sekolah dia lah yang paling best.

Auni tak boleh kata sekolah lama Auni lah yang paling best sebab perkataan BEST tu milik semua orang. Semua orang ada hak!

Orang yang dari sekolah biasa pun boleh cakap sekolah dia BEST walaupun dia dah pindah sekolah yang lagi bagus dari tu.

see?

just be yourself, jangan disebabkan asal kita yang dulu, membuatkan kita berasa rendah diri, semua orang ada pengalaman sendiri. :)

ok! Life Must Go ON!

Assalamualaikum :)







No comments:

Post a Comment